Познание за вярата 38. Колесницата на Йехезкел и Йешаяху

Кръгове и прави линии, които показват напълно различните видове Божествено управление.


Повече за управлението

Откритието на истинските мъдреци (кабалистите) е, че качествата се използват в техните комбинации и от тези комбинации от качества се раждат аспектите на управлението, състоящи се от тях чрез процеси, наречени „бременност“, „кърмене“, „младост“ и „съзряване“. ”. Те също така ни разкриха, че има лица на висшето управление, които се състоят от комбинации от отделните качества, които създават лика на управление с определен характер.

Има управление, което разглежда и включва целта на цялото творение, пълно изправление, в което има пълна доброта. Този контрол подслажда строгостта на присъдата, която се намира в известно управление на процесите в този свят. Този върховен контрол позволява на света да съществува дори когато не е в състояние да съществува издържайки съда. Общото правило е, че колкото по-високо е управлението, толкова повече принадлежи към бъдещия изглед, т.е. коригиране на реалността във всичките й детайли и връщане към най-висшия корен.

Висшите качества се обличат в нисши, явяват се за тях душа, доставяйки и въздействайки чрез тях. И вече казахме, че има две форми на тяхното разкриване: кръгове и прави линии, които показват напълно различни видове управление. Тези качества са най-висшите корени за стотици хиляди светове, израстващи от тях като печат и отпечатък, даване и получаване, еманации, творения, създания и дела, до нашия свят, света на материалното правене. Ето само някои от основните теми, свързани с това знание. Всички тези неща и много повече са само малка част от знанието за колесницата за управление на Създателя.

Всеки, който надникне в този зашеметяващ спектакъл, остава без дъх при вида на този огромен механизъм, който е създаден да съхранява човека, да го наблюдава и да се грижи за него. — “Казва се Адам”.

Нека дадем два примера, демонстриращи връзката между колесницата на управление и специалната грижа за народа на Израел.

Велик, Могъщ и Страшен

„Равин Йеошуа бен Леви каза: Защо се наричат ​​хора на Великото събрание? Защото върнаха короната на първоначалното й място! И така, Моше дойде и каза: Бог е Велик, Могъщ и Страшен. Йирмеяху дойде и каза: непознати танцуват в Неговия дворец, къде е Неговата заплаха?! И той не каза: Страшен. Данаил дойде и каза: чужди владеят синовете Му, къде е силата Му?! И не каза: Могъщ. Те (мъжете от Великото събрание) дойдоха и казаха: напротив, това е самата Негова сила, че Той, потискайки желанието Си, е дълготърпелив към злодеите! И това е Неговата страховита сила, че ако не беше страхът от Бога, как би могъл да оцелее един народ сред много народи! Но как нашите учители постъпиха така и отхвърлиха установеното от Моше? Равин Елазар каза: те знаеха, че Той е Истинският Бог и затова не излъгаха пред Него. (Йома 69b).

Тези три епитета на възхвала, които Моше Рабейну изрече, са трите патриалхални качества на управление, в които Всевишният се разкрива в сътворения свят, както обяснихме по-горе. И когато Ирмея и Данаил не видяха действителното приложение на определено управление по отношение на Израел и разбраха, че в такова и такова време определено качество не беше разкрито в съответствие с желанието на Създателя, те спряха да го споменават. Защото споменаването не е просто възхвала, а събуждане на желанието да започнете да прилагате управлението на това качество на практика. И те знаеха за Създателя, че истинското Му желание беше това качество да не действа. Мъжете от Великото събрание, осъзнавайки със своя свят дух, че тези качества на управлението всъщност се разкриват, решиха да ги споменат.

В тези думи на нашите мъдреци има откровение, че тези качества действат в определени моменти, за да разкрият волята на Създателя в променящи се формати – такава е колесницата на Създателя в Неговото управление на света.

Колесница на Йехезкел и Йешаяху

„Ние вече знаем от тайните на светците, че колесницата, която Йехезкел видя, беше от света на Сътворението (Йецира), т.е. света на ангелите и това видение беше на по-ниско ниво от видението на колесницата, което Йешаяху видя, което беше от света на трона, защото Йешая видя царя, тъй като Шхина все още беше на мястото си, а Израел на своята земя и тогава ръководството беше директно от Бог и Господ беше подготвил престола Си в небето и Неговото царство управляваше всичко. Ето защо той видя царя да седи на висок и възвишен трон, защото дори ръководството на цялата галактика беше от него, без посредници. И той видя, че серафимите са отгоре му, защото серафимите са начело на света, в света на трона, който е по-висш от света на зверовете, които Йехезкел видя, като цар, седнал в дома си и принцовете на неговото царство, стоящи пред него.“

„ Йехезкел го видя извън земята на Израел и там Всевишният не показва Своята царска сила със знамения и чудеса, а само според естествения ред и общата система, която се нарича „колела“, и това се прави чрез ангелите, отговорни за движението на системата, така че той видя свещени зверове и колела които се превъзнасят пред тях“ (Малбим върху Йехезкел 1:4)

Оказва се, че виденията, които са разкрити на пророците, показват качествата на управление, прилагани в този период от време, и действията, които произтичат от тях: „И авторът на книгата Кузари (в 5-та реч) обяснява че пророците разбират Бог в различни форми, свързани с действията, които Той предприема в този период от време. Когато премахва някои царе и поставя други, Данаил видя „и ето, престол беше издигнат и Старият по дни седна“ (Даниил 7:9), а когато пътува извън Светите земи, Йехезкел Го вижда като ездач на колесница, както е обичайно сред царете, когато се преместват от едно място на друго, че е приготвена колесница, за да тръгнат на път, и го оприличи на това, което е обичайно сред хората, и както една материална колесница се движи от четири животни, които задвижват колелата на колесницата, на която седи царят. И така Йехезкел видя онази колесница, в която Царят на славата се движи в изгнание, и четирите звяра, носещи колесницата, където Конникът пожелае, и нашите мъдреци вече казаха за това, че Йешаяху е като жител на село, който вижда царя. Защото жителят на града го вижда в своя дворец, седнал на царския си трон, а около него стоят слуги, изпълняващи волята му. Ето как Йешаяху видя Бог в Неговия кралски замък, седнал на трона. А един жител на селото вижда царя, докато се движи през селото, минавайки от едно място на друго, возейки се на колесница, и обръща внимание на самата колесница и на животните, и на колелата, които транспортират царя, и говори за каквото е видял” (там също).

И е забележително, ако обърнете внимание, че цялата тази колесница на управлението се държи и изглежда в съответствие със ситуацията, в която се намира народът на Израел. Това показва силата на специалното провидение на Всевишния над Неговия народ – с него съм и в беда и така във всяка ситуация, в която се намират: „Тук Йехезкел видя колесницата в три вида видения, съответстващи на трите вида управление:

1) видението на колесницата, когато Той дойде да унищожи града, тогава Той дойде в гняв, за да разруши и унищожи;

2) видение на колесницата, която той видя за първи път на река Квар и там Го видя да напуска мястото Си, за да отиде с изгнаниците до четирите краища на света, и въпреки че това се прави от милосърдие и доброта, за да не умрат в изгнание, но все пак през цялото време на изгнанието, управлението беше прехвърлено на висшите князе и Шхина се облича в княз, в чиято власт беше предаден Израел;

3) колесницата, която той видя в това видение, където му се яви Храмът на бъдещето, когато видя управлението на Бог, когато Той ще върне своята Шхина в Сион и тогава той ще върне своето високо управление, чрез знамения и чудеса” (пак там, 43: 3).

Всичко това е свързано с удивителното знание, което нашите пророци и мъдреци са ни разкрили за начините на управление на Създателя. Това знание укрепва и разширява вярата ни в особеният промисъл. Тази информация, в която се открива възвишеността на колесницата на управлението, когато знаем, че всичко това се прави с цел грижа за народа на Израел, ни води към любов към Бог и трепет пред Неговата висота.

Автор-Рав Еуд Авицедек

Източник-toldot.com

Превод-bneinoah-bg.com

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *